Anmeldelser

Sofar Sounds Oslo 05.04.17

Nå er det en liten stund siden jeg har skrevet om et Sofar event, selv om jeg har vært på et par av dem i mellomtiden. Vi har hatt noen show med enormt fulle hus, noe som er veldig gode nyheter for Sofar. Spesielt med tanke på at vi har økt antallet konserter betraktelig siden starten av året. Fortsett å melde dere på! Kan garantere at du ikke vil angre.

The Pinkertons startet kvelden på onsdag. Det er et band jeg har sett før og hadde høye forventninger til. De spiller en form for garasjerock med en litt særegen vokal det er lett å følge. Et band som dette skal være en god match for en slik setting og de skuffer ikke. De holder liv i publikum og får gulvet til å riste i leilgiheten. De framstår som veldig enkle å like.

Nessi Gomes er på besøk under hennes lille turne rundtom i verden. Etter å ha spilt for oss skulle hun videre til København. Etter en hurtig start på kvelden toner hun det kraftig ned med en sår singer-songwriter folk musikk. Dette traff mange av de oppmøtte midt i hjerterota for det var flere blanke øyne å se. Hun føles veldig alene der hun står, men stemmen hennes brer seg fortsatt rundt i hele leiligheten.

Æren av å avslutte kvelden skulle gå til Acres Wild, et band som startet som et gitar-akustisk band, men som ble enige om å gå over til el-gitar-akustisk. Eller noe sånt. Selv om det er litt vanskelig å følge den beskrivelsen, var musikken veldig behagelig å følge. Rolig og lett indiepop av noen karer med godt humør som vet hvordan de frir til et intimt pubikum. En verdig avslutning på kvelden!

Disturbed

Fredag kveld var jeg i Telenor Arena for å dekke Disturbed og Avenged Sevenfold. Disturbed er et band jeg har hatt et enormt godt forhold til i mange år og de var et av bandene som virkelig var med på å få meg inn i rockemusikk. Jeg så dem sist da de var i Oslo sammen med bl.a Halestorm under Taste Of Chaos turneen i 2010. De har kanskje tapt seg litt, men de er fortsatt et veldig sterkt live band!

Avenged Sevenfold har jeg ikke noe stort forhold til, men ble positivt overrasket over hvor bra og fotovennlige de var live!

Jeg har også skrevet en anmeldelse av Disturbed sitt sett for Eternal Terror.